Calendar

M T W T F S S
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 

Sinaxar

 
 
 

ISTORICUL BISERICII - INALTAREA DOMNULUI

 

Welcome

Welcome to the Ascension Of The Lord Romanian Orthodox Church - Parish Website.  We thank you for visiting our website and taking the opportunity to learn about the beauty captured in the  Orthodox Faith. I pray that you have an enlightening experience as you surf through our website, and if you have any questions about our precious faith, please do not hesitate to contact  our church office at (925)375-5310.

Rev.Fr. GABRIEL  CURPENE

Proiectul - Biserica noastra

Ascension Of The Lord Romanian Orthodox Church

Biserica Ortodoxa Romana Inaltarea Domnului

1836 B St, CA, 94541

Rev.Fr.Gabriel Curpene, 

www.inaltarea-domnului.org


Monografia


 “Cine are o limbă are o credinţă.

  Cine are o credinţă, are o biserică.

  Cine are o biserică, are o ţară.”

   Grigore Vieru


Biserica Ortodoxa Romana “Inaltarea Domnului” (Ascension Of The Lord Romanian Orthodox Church) din Hayward California, si-a inceput  lucrarea ei mantuitoare, Duminica 09 Martie, 2008  in ziua pomenirii  sfintilor 40 de mucenici din Sevastia.

Ea a fost infiintata din dorinta de a pune temelie unui nou inceput intr-o biserica ortodoxa care sa apartina canonic de biserica mama, Biserica Ortodoxa Romana. Deasemenea, ea a mai fost infiintata, pentru a le da posibilitatea romanilor ortodocsi din zona, sa se organizeze si sa-si construiasca propriul lor lacas de cult, care sa le apartina lor si bisericii in mod special si nu altor case de cultura s-au capele, straine de duhul ortodoxiei.


 Sensibili la chemarea  Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane, ca toti fiii sai duhovnicesti  aflati  sub alte jurizdictii  sa revina  duhovniceste sub binecuvantarea bisericii mame, un grup considerabil de credinciosi ortodocsi din Bay Area, CA, sub indrumarea preotului Gabriel Curpene au hotarat ca in aceasta binecuvantata zi sa treaca de sub jurizdictia Arhiepiscopiei de la Vatra  Romaneasca condusa de I.P.S Nathaniel Popp (O.C.A) sub omoforul Inalt Prea Sfintitului Arhiepiscop Nicolae, Arhiepiscopul  Romanilor  Ortodocsi din cele doua Americi si reprezentantul legitim al Patriarhiei Ortodoxe Romane. 


Dupa sedinta  Adunarii Parohiale, din data de 9 Martie 2008, s-a inceput procedura de incorporare a Bisericii atat la Arhiepiscopie, Guvernul Federal si State Of California.  Adunarea Parohiala  a ales ca hramul  bisericii sa fie Inaltarea Domnului si tot in aceasta zi a fost ales primul consiliu parohial avand ca presedinte pe renumitul fizician doctor in fizica nucleara Nicolae Moisidis si vice presedinte pe domnul Catalin Francu, unul dintre cei mai apreciati specialisti romani in I.T. de la GOOGLE.


Pentru o perioada de cateva luni, serviciile religioase au fost efectuate intr-o biserica baptista din orasul  San Leandro, CA, mai apoi  intr-o biserica catolica din Castro Valey urmand ca din octombrie 2008, sa avem un loc permanent inchiriind un fost lacas  a unei biserici  Luterane  situate  in orasul Hayward, CA.  Sub indrumarea parintelui nostru duhovnic  biserica isi desfasoara lucrarea ei mantuitoare in randul credinciosilor sai.  

Rezultatele frumoase  nu au intarziat sa apara in ciuda greutatilor intalnite in cale. In cei 14 ani de functionare ai bisericii, parintele Gabriel Curpene a muncit cu timp si fara timp, in ogorul casei Lui Dumnezeu, invatand si propovaduind Evanghelia Domnului nostru Iisus Hristos in mijlocul credinciosilor sai.

Inca de la infiintarea bisericii, parintele paroh nu a avut nici o pretentie financiara din partea credinciosilor sai, fiecare participand dupa posibilitati pentru ajutorarea sfintei biserici. Pentru ca o biserica romaneasca sa poata functiona in America, parohia trebuie sa-i ofere preotului paroh urmatoarele beneficii: o casa parohiala cu toate utilitatile platite, un salariu lunar raportat la zona unde este situata biserica, plan de pensie si asigurare medicala pentru el si familie.

Daca credinciosii bisericii trebuiau sa respecte aceste angajamente, biserica nu ar fi putut exista pana astazi. Pentru viitor, parintele paroh v-a continua sa lucreze si sa-si dedice intreaga sa acrtivitate pastorala in slujba semenilor si a Lui Dumnezeu la fel ca si pana acum. 


 Serviciile religioase sunt efectuate cu regularitate in toate duminicile si sarbatorile din cursul anului bisericesc, enoriasii  avand  toata asistenta necesara din partea preotului lor. Sub egida sfintei biserici se organizeaza activitati cu caracter social, cultural si caritabil.

 Vitrina sfintei biserici o reprezinta chiar websiteul creat pentru acest scop unde poate fi urmarita evolutia acestei comunitati ortodoxe chiar de la infiintarea ei.  Fotografiile prezente pe acest website(www.inaltarea-domnului.org)  vorbesc de la sine de activitatea si dorinta acestor oameni de a fi impreuna si a avea biserica lor.  Parohia noastra afost vizitata regulat de Inalt Prea Sfintitul Arhiepiscop Nicolae, iar in anul 2011, in luna noiembrie a fost gazda sedintei de Protopopiat de pe coasta Pacificului prezidata de Arhiereul nostru.


Pentru viitor ne-am dorii un lacas de cult propriu si alte facilitati auxiliare sub auspiciul caruia sa  putem pune in aplicare toate activitatile religioase si sociale.


Prin ridicarea unui sfant lacas de o asemenea valoare si incarcatura spirituala in acest colt de lume, putem aduce aici un crampei rupt din glia noastra strabuna ROMANIA, menit sa scoata in evidenta traditia, bogatia si valoarea inestimabila a credintei noastre ortodoxe. 


Odata cu ridicarea acestui edificiu in aceasta zona, identitatea noastra a romanilor ortodocsi, traitori pe aceste meleaguri, va fi inteleasa mai bine si mai profund de tara care ne-a adoptat si in care dorim sa ne pastram credinta, datinile si obiceiurile noastre milenare. 

Nu este un proiect usor.  Este necesar sa lucram impreuna pentru a gasi terenul si alte resurse financiare, unde va fi amplasata aceasta bijuterie a fiintei noastre crestine romanesti. 


Proiectul vizeaza promovarea culturii si a valorilor noastre spirituale in spatiul american; biserica, fiind o fereastra deschisa larg spre cer, si un reper autentic a ceia ce inseamna fiinta poporului roman si amprenta patrimoniului nostru cultural si spiritual in lume. 


Geniul poeziei romanesti, marele nostru poet si patriot Mihai Eminescu a consfintit autoritatea si sfintenia Bisericii noastre stramosesti spunand ca Biserica Ortodoxa Romana este mama noastra  a  tuturor, este mama poporului Roman, nascut si botezat crestin de nasul nostru apostolic –  Sfantul Andrei.


 Fara prea multe cuvinte deducem de aici cat de importanta  este chemarea fiecaruia dintre noi pentru ai aduce o pioasa recunostinta celei care ne-a dat numele de crestini si care ne-a deschis calea catre Imparatia  Lui Dumnezeu. 


 In sfarsit, dar nu in cele din urma, Biserica Ortodoxa Romana a insemnat pentru mai multe generatii de romani emigranti in S.U.A si Canada locul sfant unde noi, romanii, ne-am rugat, ne rugam si ne vom ruga Tatalui ceresc in limba mosilor si stramosilor nostri, locul unde ne botezam pruncii, ne cununam copiii si ne prohodim mortii, locul de unde - acolo si aici – va incepe adevarata renastere morala a  tuturor.


Cu aceste ganduri, dorim bisericii: Inaltarea Domnului si credinciosilor ei, 


La Multi si Fericiti Ani!  Dumnezeu  sa ne binecuvinteze! Amin.

 

 Din istoricul bisericii noastre,

Iunie 2008,

Biserica Ortodoxa Romana “Inaltarea Domnului” (Ascension Of The Lord Romanian Orthodox Church) din Hayward California, si-a inceput  lucrarea ei mantuitoare, Duminica 09 Martie, 2008  in ziua pomenirii  sfintilor 40 de mucenici din Sevastia, reiterand parca suferinta acestor mucenici impreuna cu un numar considerabil de credinciosi, care au avut aceiasi dorinta de a duce la bun sfarsit aceasta lucrare sfanta de a crea si organiza o biserica ortodoxa romaneasca canonica, aici pe aceste meleaguri indepartate de plamada obarsiei noastre stramosesti.

Draga cititorule, frati si surori intru Hristos Domnul, randurile pe care le veti citi exprima faptele si durerile, trairile, tristetile dar si implinirile unei comunitati ortodoxe romanesti, care a fost dusa in eroare vreme indelungata, vreme de 40 de ani, motiv pentru care am purces la infiintarea unei noi biserici ortodoxe romanesti in zona metropolitana San Francisco California. Suntem membrii bisericii Inaltarea Domnului impreuna cu duhovnicul nostru parintele Gabriel Curpene, parohul bisericii Inaltarea Domnului si fostul preot paroh al parohiei Invierea Domnului, de care ne-am separat din pricini binecuvantate in martie 2008.  In mare parte credinciosii bisericii Inaltarea Domnului sunt persoane care au frecventat parohia Invierea Domnului pe perioada slujirii mele la aceasta biserica, multi dintre ei fiind membrii ai acestei parohii. Spun parohie pentru ca cei care au infiintat aceasta biserica in anul 1968 iau dat titulatura de Holly Resurrection Parish, si nu de Holly Resurrection Church, prevestind parca intentiile neortodoxe ale acestor personae. 

Biserica  Ortodoxa Romana Inaltarea Domnului a fost infiintata  ca o necesitate a rezultatului dezastros mostenit dupa o perioada de 40 de ani de cealalta biserica Invierea Domnului (Holly Resurrection Romanian Orthodox Parish) unde am slujit ca preot paroh in perioada 1 august 2006 si 6 martie 2008, si din dorinta de a pune temelie unui nou inceput intr-o biserica ortodoxa care sa apartina canonic de biserica mama – Biserica Ortodoxa Romana si sa nu mai fie manipulata de alte asociati culturale sau de orice alta natura, care ar afecta negativ sfanta biserica. Ca preot paroh al acestei biserici in perioada sus mentionata am luat atitudine fata de cei ce conduceau  treburile acestei instituti de mai multi ani, nefiind de accord cu practicile lor in a se ocupa de iconomia bisericii si cu situatia deplorabila in care a fost adusa aceasta biserica dupa 38 de ani de functionare.

 

 

1.Motivele care au determinat organizarea si infiintarea unei noi biserici ortodoxe.

Desi conform certificatului de incorporare biserica Invierea Domnului (Holly Resurrection Romanian Orthodox Parish)  a fost inregistrata in 16 Septembrie 1968, ea a inceput sa functioneze sporadic inca din anul 1964. Interesant este ca in acesti multi ani de functionare, biserica nu a reusit sa aiba propriul ei locas de cult fiind nevoita sa plateasca chirie de cand se stie Casei Romane si Capelei, o institutie seculara infiintata in 1978, si care detine o cladire construita in stilul unei biserici ortodoxe.

 Aceasta cladire a Casei Romane si Capelei, o institutie non profit total separata de actele bisericii ortodoxe (Invierea Domnului) a fost construita si din fondurile cerute credinciosilor ortodocsi din Bay Area. De remarcat este faptul, ca aceste fonduri, au fost cerute in numele biserici si nu al Casei Romane.  

 

Pentru a intelege mai bine aceasta inginerie financiara, rezumam foarte simplu urmatorul exemplu: vreme de 38 de ani pana la numirea mea ca preot la aceasta biserica, fondurile cerute oamenilor in numele bisericii ortodoxe Invierea Domnului (Holly Resurrection Romanian Orthodox Parish) pentru constructia unei biserici ortodoxe, au servit la constructia Casei Romane si Capelei Corporation, o instuitutie seculara separata de biserica. Acest lucru s-a intamplat in prima etapa, in cea de a doua etapa, fondurile cerute au servit la plata chiriei catre Casa Romana, de catre Biserica Ortodoxa (Holly Resurrection Parish) precum si la multe alte cheltuieli. Deci dupa ce cladirea Casei Romane, a fost ridicata  si din banii ceruti credinciosilor ortodocsi pentru a construi o biserica ortodoxa si nu o Casa Romana s-au Capela, biserica este nevoita acum sa mai plateasca si chirie catre Casa Romana si Capela Corporation.

 

Asa cum am amintit mai sus biserica  ortodoxa Invierea Domnului a fost incorporata in anul 1968  iar Casa Romana si Capela Corporation cu zece ani mai tarziu adica in anul 1978. Orice persoana care doreste sa afle mai multe informatii despre acest lucru se poate convinge accesand: “ California Buisniss Portal “ http://kepler.sos.ca.gov/.  Potrivit acestor  documente publice Biserica Invierea Domnului(Holly Resurrection Parish)  apare in acte ca existand inainte de Casa Romana si Capela  Corporation.  Dintr-un buletin informativ al Casei Romane (Iunie – Septembrie 1995 ) reiese ca aceasta Casa Romana si Capela Corporation a vandut o propietate in Oakland, CA, inainte ca ea sa fie infiintata, deoarece  consiliul de administratie al casei romane care semneaza acest buletin spune clar ca fondul pe care-l are Casa Romana si Capela a fost agonisit pornind de la zero acum 35 de ani. Daca vom scadea cei 35 de ani cand a fost editat buletinul in 1995, vom ajunge sa intelegem ca de fapt casa Romana si Capela Corporation a existat inca din ani 1960, ceia ce  ar contrazice actul original de incorporare care apare pe California Buisniss Portal, unde se arata clar ca aceasta institutie seculara Casa Romana si Capela Corporation este incorporata in 1978.

 

Da, a existat Casa Romana si Holy Resurrection Parish, adica Biserica Ortodoxa Romana Invierea Domnului si nu Casa Romana si Capela Corporation infiintata abia in anul 1978. 

Aceasta proprietate situata la 124 Montecito Ave, Oakland, CA, 94610 a fost vanduta in anul 1994. Potrivit informatiilor din buletinul  sus amintit cu bani obtinuti din aceasta vanzare s-a cumparat un pamant in valoare de $174,000 si tot din acest buletin aflam ca au mai ramas $250,000 cu care s-a construit proprietatea Casei Romane si Capelei Corporation si nu a bisericii Holly Resurrection  Parish (Invierea Domnului). 

De aici se naste urmatoarea intrebare. De ce aceasta Casa Romana si Capela a avut si are nevoie de actele unei biserici ortodoxe care nu a avansat cu nimic vreme de 40 de ani. De ce Holly Resurection Parish nu este proprietara  cladirii  care seamana cu o biserica ortodoxa, si de ce o casa romana seculara si o capela interconfesionala trebuie  sa umbreasca fiinta bisericii ortodoxe.

 

Prin urmare Comunitatii Ortodoxe Romane din Bay Area, care amar de vreme a sperat in constructia unei biserici ia fost construita o cladira care seamana cu o biserica ortodoxa, dar care este proprietatea Casei Romane si a Capelei.

Ca preot paroh al bisericii sesizand aceasta  manevrare de fonduri avand sprijinul mai multor personae din parohie si indrumati de un avocat am instiintat in prima faza Episcopia Ortodoxa Romana de la Vatra Romaneasca, institutia la care este afiliata Parohia Invierea Domnului, cerand o investigatie amanuntita a documentelor parohiei. Spre surprinderea noastra Episcopia nu s-a grabit sa ia nici o masura de control. Ulterior s-a dovedit ca aceasta situatie atipica si depolrabila in care a ajuns biserica Invierea Domnului a fost si este chiar si acum tolerata de Episcopia de la Vatra. 

 

2.Pe drumul organizari actualei biserici

In sedinta consiliului din data de 2 Dec 2007 am cerut consiliului parohial sa pregateasca toata documentatia bisericii in vederea unui control de specialitate lucru care i-a determinat  sa inchida portile proprietati unde se afla cladirea casei romane cu chip de biserica ortodoxa, in data de 16 decembrie 2007. Duminica zilei de 16 Decembrie 2007, va ramine pentru noi, o zi istorica,  va ramine o zi a bucuriei, pentru ca ochii semenilor nostri romani indiferent de confesiune, s-au deschis, descoperind adevarul. Dar va ramine insa  si o zi a tristetii.  Unei comunitati ortodoxe romanesti, in frunte cu preotul lor, le-au fost inchise portile si usile bisericii de cei care au fost alesi in fruntea acestei parohi. Este greu sa crezi ca intr-o tara libera  cum este America, unde religia, prin constitutie, reprezinta un drept si o libertate, o comunitate ortodoxa, un grup de oameni veniti la rugaciune si la Cina Domnului pot fi  privati de acest lucru mantuitor.

 

Dupa ce au zavorat usile bisericii, oprind oamenii de la rugaciune, dupa ce au transformat biserica in cazarma militara, tropaind prin Sfantul Altar inconjurati de politisti cu mainile pe pistoale, dupa ce au facut negustorie  cu Sfintele si de neatins obiecte, la modul, asta ai voie sa iei  asta nu. Dupa ce Episcopia, le-a adus la cunostinta, ca fapta savarsita este una foarte grava si ca prin actiunea dumnealor au incalcat Statutul si Regulamentele Episcopiei, precum si autoritatea duhovniceasca a Episcopului  incalcand juramantul. Dupa toate acestea era de asteptat ca Episcopia sa fie alaturi de biserica prigonita si de credinciosi ei, urmand sa aprobe pe loc cererea noastra de iesire definitiva a bisericii de sub tutela casei Romane prin schimbarea locatiei.

Imi exprim regretul ca desi Cancelaria  Episcopiei  a catalogat actiunea dumnealor din 16 decembrie 2007, ca fiind una foarte grava si necrestina incalcand prin aceasta autoritatea duhovniceasca a Episcopului si ruperea juramantului, nu a luat nici o masura de rezolvare a situatiei dandu-le si mai mult curaj ca sa creada ca ei reprezinta intradevar biserica. 

 

Consiliul parohiei nu tebuie sa fie un despot, biserica s-au parohia nu este mosia s-au afacerea sa, el nu este cel ce dispune si impune, ci dimpotriva, atent la pilda Mantuitorului de slujire si de jertfelnicie, el trebuie sa se faca slujitor tuturor intru toate. El nu poate fi operational si nu are nici un drept sa pretinda ca reprezinta biserica fara acordul capului si conducatorului bisericii care este preotul. Am facut aceasta scurta explicatie pentru a intelege nemultumirea si dezacordul meu ca fost paroh al acestei biserici vis-a-vis de toate actiunile necrestine ale acestui grup. 

 

3.Hotararea definitiva de a ne organiza intr-o noua biserica

 Cazul  Bisericii  Ortodoxe  Romane ,,Invierea Domnului din  Hayward, CA., unde am slujit vreme de un an si jumatate ca preot paroh, este unicul si cel mai controversat  din randul  Bisericilor Ortodoxe Romanesti din Statele Unite Ale Americii si Canada. In nici una din parohiile Ortodoxe  Romanesti  apartinand  celor doua Episcopii nu o sa mai intalniti un asemenea caz. Spunem lucrul  acesta  pentru ca nu se poate si nu este drept ca o asemenea institutie cum este biserica noastra ortodoxa, sa aibe aceasta soarta nedreapta aici pe pamant american. Geniul poeziei romanesti, marele nostru poet si patriot Mihail Eminescu a consfintit autoritatea si sfintenia Bisericii noastre stramosesti spunand ca Biserica Ortodoxa Romana este mama noastra  a  tuturor, este mama poporului Roman, nascut si botezat crestin de nasul nostru apostolic –  Sfantul Andrei.

 

Fara prea multe cuvinte deducem de aici cat de importanta  este chemarea fiecaruia dintre noi pentru ai aduce o pioasa recunostinta celei care ne-a dat numele de crestini si care ne-a deschis calea catre Imparatia  Lui Dumnezeu.  In sfarsit, dar nu in cele din urma, Biserica Ortodoxa Romana a insemnat pentru mai multe generatii de romani emigranti in S.U.A si Canada locul sfant unde noi, romanii, ne-am rugat, ne rugam si ne vom ruga Tatalui ceresc in limba mosilor si stramosilor nostri, locul unde ne botezam pruncii, ne cununam copiii si ne prohodim mortii, locul de unde - acolo si aici – va incepe adevarata renastere morala a  tuturor.

Ca urmare a acestor evenimente  a urmat o adunare generala extraordinara in data de 10 Februarie 2008. In aceasta adunare am cerut Episcopiei de la Vatra schimbarea urgenta a locatiei bisericii si iesirea definitiva de sub tutela casei Romane. La aceasta adunare, biserica preotul si credinciosii ei adevarati, au fost tradati de decizia unui episcop care a hotarat ca biserica sa ramana, poate inca o jumatate de veac cenusareasa  casei romane si capelei din Hayward California. 

Iata cateva motive pentru care am ales sa ne organizam intr-o biserica noua, privind increzatori spre Dumnezeu. Aceste motive au fost prezentate in sedinta din 10 februarie 2008.

1. Biserica Ortodoxa Romana Invierea Domnului, plateste chirie casei romane din anul 1978. Anul acesta se implinesc 30 de ani, de cand  tot plateste chirie in timp ce  fondurile bisericii sunt controlate de fapt de casa romana si capela corporation. Rezultatul este trist, biserica nu are nimic, in timp ce casa romana si capela corporation detine totul.  

 

2.     Biserica Ortodoxa  Invierea Domnului, exista din anul 1968, inaintea Casei Romane si Capelei Corporation.  Ce sa intamplat cu bunurile parohiei vreme de 40 de ani?  Sa nu uitam ca pana in anul 1978, Casa Romana si Holy Resurrection Parish au functionat impreuna. In acest an bunurile casei romane vechi si ale bisericii sunt transferate catre noua entitate CASA ROMANA SI CAPELA CORPORATION, care este de fapt noua biserica intrconfesionala, total separata de Holy Resurrection Parish.

 

3.     Vreme de 30 de ani, Casa Romana si Capela Corporation au folosit in mod prozelitar imaginea Bisericii Ortodoxe Invierea Domnului, cerand oamenilor fonduri in numele bisericii ortodoxe si nu al Capelei.

 

4.     Biserica Invierea Domnului, in numele careia s-au cerut fondurile, nu este proprietara cladirii, in schimb Capela Corporation, care nu are nimic ortodox in statutul ei de functionare detine o cladire care seamana perfect cu o biserica ortodoxa. 

 

5.     In Bay Area exista inca patru biserici romanesti de confesiune crestina.  Nici una dintre ele nu au vre-o legatura cu Casa Romana si Capela.  De ce Biserica Ortodoxa Romana Invierea Domnului ar trebui sa aiba ? Tributul platit catre Casa Romana a fost enorm.

 

6.     Anul trecut de Sfintele Pasti, am fost contactat telefonic de mai multe persoane si intrebat daca si anul acesta, Casa Romana mai organizeaza INVIEREA.  Nu am fost si nici nu am slujit nici macar o clipa ca preot al Casei Romane si al Capelei.

 

7.     Nu accept si nici nu voi accepta ca in biserica unde slujesc, credinciosii sa fie nevoiti sa manance pe la colturile bisericii in timp ce in sala sociala se desfasoara alegeri sau orice fel de alte actiuni politice.  

 

8. Ferecarea portilor bisericii cu lacate in ziua de 16 decembrie 2007, a pecetluit odata pentru totdeauna ruptura cu Casa Romana si Capela.

 

9.Tradarea bisericii si a credinciosilor ei adevarati de catre episcopul care a hotarat ca biserica sa ramana din nou chiriasa Casei Romane si a Capelei, ne-a determinat sa ne organizam cat mai curand intr-o noua biserica ortodoxa. 

 Activitatea si importanta bisericii noastre in acest spatiu, o puteti viziona, accesand albumul foto unde  sunt prezentate  peste 20,000.00 de fotografii care vorbesc de la sine despre aceasta dorinta a comunitatii noastre de a fi impreuna la bine si la greu, uniti in jurul bisericii noastre stramosesti.

Dumnezeu sa ne binecuvinteze. AMIN


 

Corp Number Date Filed Status

Membria este elementul cheie al existenţei
bisericii, având două dimensiuni vitale şi anume: duhovnicească şi administrativă.
Un membru duhovnicesc al bisericii este o persoană care este botezată în
Biserica Ortodoxă, mărturiseşte credinţa acesteia, participă la Sfântă
Liturghie şi la alte slujbe -
  în special
Taina Mărturisirii (Spovedania) şi Sfântă Împărtăşanie. Un parohian, în
conformitate cu canoanele şi regulile Bisericii Ortodoxe, este un membru
duhovnicesc care s-a angajat prin votul personal în a susţine biserica printr-o
contribuţie financiară şi abilităţi personale, ca o expresie a credinţei în
Dumnezeu şi respect pentru instituţia sacră. Fiecare parohian care participă în
viaţa liturgică şi socială a bisericii trebuie să fie un membru în good
standing. Taxa pentru membria anuala este $500 de persoană. Pentru a va reactiva membria pe anul 2022, este necesar să vă achitaţi
taxa de membrie către biserică. În acest sens veţi completa o cerere către
părintele paroh al bisericii şi, cu binecuvântarea lui, veţi putea achita taxa
de membrie. Cereţi acest formular preotului paroh.
  Vă încurajez ca toate donaţiile, inclusiv
cele pentru preot (acatiste, pomelnice, sărindare) să le faceţi prin cec pe
numele „Ascension of the Lord Romanian Orthodox Church”.
  În mod automat, toate donaţiile
dumneavoastră, făcute prin cec către sfânta biserică, sunt tax-deductible.
  Daca o persoana doneaza catre biserica, o
suma mai mare de $500 acest lucru nu inseamna ca devine automat membru cu drept
de vot al bisericii. Nu achitati taxa de membrie fara binecuvantarea preotului.
Biserica Ortodoxa Romana Inaltarea Domnului este o organizatie religioasa, care
isi rezerva toate drepturile, in a aproba sau a respinge inscrierea ca membru
cu drept de vot a unei persoane pe considerente de natura duhovniceasca.
Criteriile de aprobare, a membrilor cu drept de vot ai bisericii, sunt strict
de natura duhovniceasca si spirituala.

Raportul dintre preotul paroh si credinciosul care
doreste sa devina membru al sfintei biserici, trebuie sa fie unul de conlucrare,
ascultare si frumusete duhovniceasca. 
Dupa achitarea taxei de membrie, noul membru al sfintei biserici, va fi
luat in evidenta  de preotul paroh, si i
se va elibera o chitanta care sa reflecte ca suma platita a fost achitata
special pentru membrie.Chitanta pentru membrie, va fi semnata si stampilata de
preotul paroh.

 La inceputul fiecarui an calendaristic, toate
persoanele care au facut donatii catre biserica in anul precedent, vor primi
chitante pentru deduceri la taxe.

 Prin plata
membriei, nu se pot acoperi cheltuielile anuale ale sfintei biserici, insa
ajuta la organizarea bugetului anual al parohiei. Cu toate acestea, numai cei
care sunt membrii cu drept de vot ai bisericii, vor fi convocati sa participe
la Adunarea Parohiala Anuala. Participarea unui creştin la serviciile
religioase oferite de biserică nu implică obligativitatea achitării taxei de
membrie.

Cu alese binecuvantari in Noul An,

 Pr.Gabriel Curpene

 

 

Narrative Description of  Church Activities

 

 

The specific purpose of this corporation is to operate as a church in compliance with the statutes and by-laws of the Romanian Orthodox Archdiocese in the Americas, assist its members, who share a common religious faith, in their pursuit of worship, spiritual fulfillment, and religion-based education and to provide its members with a center for interaction.

 

Part V – 3a

 

Fr. Gabriel Curpene, Parish priest, is the only officer and/or director who is compensated.  His compensation is in accordance with the norms and regulations cited in the Romanian Orthodox Archdiocese in the Americas’ bylaws. 

 

The Parish priest has to perform the following duties: The Priest by virtue of his canonical ordination and assignment heads and administers the Parish, in cooperation with the Parish Council.  He exercises for the parish his priestly duties that consist in shepherding the Parish entrusted to his care, directing its orderly life, preserving its unity and keeping it faithful to its divine purpose.  He shall sanctify his parishioners through the administration of the sacraments and the performance of all other prescribed services of worship.  He shall also proclaim the Gospel and impart knowledge of the doctrines, traditions, canons and disciplines of the Church.  Further, he shall guide the growth and progress of the Parish in the Christian life through the performance of his pastoral duties.  All Priests, including Fr. Curpene, are accountable to their Hierarch and must submit a report of their ministry to the Archbishop at least annually.

 

The Priest shall have charge of all matters pertaining to the spiritual life and growth of the Parish, including, but not limited to, divine worship and the selection and participation of lay persons in the implementation and administration of such matters.  He shall determine the usage of all sacred vessels and appointments.  He shall be responsible for the maintenance and good order of the parish office.  He shall personally maintain the register books for all marriages, baptisms, chrismations, and funerals in the Parish, as well as the records of all official parish documents, acts, correspondence and archives.

 

Together with the Parish Council President and the Parish Secretary, the Priest is responsible for all Parish reports and official correspondence. He keeps and authorizes the use of the official Parish Seal. He ensures that the minutes of the Parish Assembly and the Parish Council, all of the Parish financial records, as well as other Parish documents are maintained and preserved.

 

Part V – 5a through 5c

 

Article 6 of the corporation’s Bylaws, entitled “Self-Dealing Transactions” was adopted by the Board to address the issue of conflict of interest and/or self-dealing. Sections 6.01 through 6.08 of Article 6 of the attached Bylaws are consistent with the sample conflict of interest policy that is attached as Appendix A to the Form 1023 Instructions.

 

Part VI – 1a

 

The church will provide various services to its members, who share a common religious faith, including religion-based education, a center for interaction, church services, organizing fundraising events including luncheons, picnics, and Romanian dancing nights.

 

Part VI – 3

 

The family members or business associates of any officer, director, employee or independent contractor who receives the benefits of the religious services, receives them by virtue of those family members’ or business associates’ membership in the Church.  No special eligibility selection is made to discriminate which members can take part in and receive the benefits of the Church’s religious services.  The services received are religious services only, used by the recipients for spiritual fulfillment.  No funds are received by these individuals.

 

Part VIII – 4a

 

The Church will collect membership dues from the parish members; will conduct fundraisings using mail, telephone calls, and in-person solicitations from its members; will organize luncheons, events, picnics, and Romanian dance nights to raise funds.

 

Part VIII – 11

 

The Church is open to receiving real estate and/or automobile donations.  There will be no conditions imposed on any donor, other than to acknowledge that the donated item(s)’ title will be transferred to the Church.  All donors will receive a receipt for their donation for tax purposes.

 

Part VIII – 19

 

At this time the Church does not plan to operate a school that has a formal curriculum or offers diplomas or certificates of any kind.  However, for sake of providing a complete response to this question, the Church states that it plans to operate an informal Sunday school as a secondary activity to educate the Parishioners’ children in the Romanian Orthodox tradition. 

 

Schedule A. Churches

Line 1(a) – Written creed, statement of faith or summary of beliefs.

 

The faith and belief of the Church are to maintain, strengthen and propagate the Orthodox Christian faith, to practice Christian Charity as demanded by the Holy Scripture and Tradition, and to seek out and provide charitable assistance to those in need.  The goals and beliefs of the Church are also to promote a more active and effective influence of the Church and her teachings among her faithful and society at large.

 

Line 1(b) and 4(a) – Form of worship and nature of services.

 

The Church is a member of the Romanian Orthodox Church, which is a part of the Eastern Orthodox branch of Christianity.  Orthodoxy is extremely focused on liturgy (ritualistic forms of worship) and icons. The latter are images which represent various saints and spiritual realities, similar to the Catholic branch of Christianity. Prayers are addressed before these icons, candles are burned before them, incense and holy water is put upon them.

 

Schedule A. Churches

Lines 2(a) (formal code of doctrine) and 2(b) (religious history)

 

2(a) Doctrine: Like Roman Catholicism, Orthodoxy has a consecrated priesthood and seven sacraments that only the priests have authority to perform – baptism, anointing, communion, penance, holy orders, marriage, and holy unction.  Infants and adults are baptized by threefold immersion.  Sacraments are believed to be channels of grace, as contrasted to the New Testament ordinances of baptism and the Lords Supper which are simple memorials rather than actual means of grace.  Orthodoxy practices the mass or the “Holy Eucharist”(Eucharist means praise) whereby Christ is symbolically sacrificed anew and the bread and wine of the“Eucharist”becomes the actual body and blood of Christ.  Orthodoxy prays to Mary as the Mother of God.  Prayers are offered for the dead, who also are believed to pray for those on earth. 

 

2(b) Brief Religious History:

The Eastern Orthodox Church is a branch of sacramental Christianity that broke off from the Roman Catholic Church in 1054 A.D. Until 1054 the Eastern and the Roman were two branches of the same sacramental body. The division began when the Roman emperor Constantine moved his capital from Rome to Constantinople in 330 A.D.  During this time, the Roman Catholic Church was ruled by five patriarchs: the bishops of Rome, Constantinople, Alexandria, Antioch, and Jerusalem. These patriarchs were collectively referred to as the Pentarchy. Each patriarch had jurisdiction over bishops in a specified geographic region. This continued until 927, when the autonomous Bulgarian Archbishopric became the first newly-promoted patriarchate to join the additional five.The patriarch of Rome was "first in place of honor" among the five patriarchs. Disagreement about the limits of his authority was one of the causes of the Great Schism, conventionally dated to the year 1054, which split the church into the Roman Catholic Church in the West, headed by the Bishop of Rome, and the Eastern Orthodox Church, led by the four eastern patriarchs. After the schism this honorary primacy shifted to the Patriarch of Constantinople, who had previously been accorded the second-place rank at the First Council of Constantinople.

 

The main point of contention between the eastern and the western divisions was the papacy. The Eastern Orthodox rejected the pope, while retaining Rome's sacramental system and most of Rome's unscriptural doctrines.  Since the Easter Orthodoxy rejected the papacy of the Roman Catholic Church there is no single earthly head of all the Orthodox Churches comparable to the Pope of Rome. The highest-ranking bishop of the communion is the Patriarch of Constantinople, who is also primate of one of the autocephalous churches. These organizations are in full communion with each other, so any priest of any of those churches may lawfully minister to any member of any of them, and no member of any is excluded from any form of worship in any of the others, including reception of the Eucharist. Each local or national Orthodox Church is a portion of the Orthodox Church as a whole.

 

The Eastern Orthodox Church is a communion comprising the fifteen separate autocephalous hierarchical churches that recognize each other as "canonical" Orthodox Christian churches. There is, however, political disagreement over the autocephaly of one of the churches—the Orthodox Church in America.

The autocephalous Eastern Orthodox churches (ranked in order of seniority) are:

  1. The Church of Constantinople, under the Ecumenical Patriarch
  2. The Church of Alexandria
  3. The Church of Antioch
  4. The Church of Jerusalem
  5. The Church of Russia (est. 1589)
  6. The Church of Serbia (est. 1219)
  7. The Church of Romania (est. 1925)
  8. The Church of Bulgaria (est. 927)
  9. The Church of Georgia (est. 466)
  10. The Church of Cyprus (est. 434)
  11. The Church of Greece (est. 1850)
  12. The Church of Poland (est. 1924)
  13. The Church of Albania (est. 1937)
  14. The Church of Czech and Slovak lands (est. 1951)
  15. The Orthodox Church in America (est. 1972. As stated above, its autocephaly is not universally recognized)

The four ancient patriarchates are most senior, followed by the five junior patriarchates. Autocephalous churches whose leaders are archbishops follow the patriarchates in seniority, with the Church of Cyprus being the only ancient one (AD 434). From the Orthodox point of view there would be five ancient patriarchates had the Great Schism not occurred, severing the Church of Rome from the Orthodox Churches in the 11th century.

Romanian Orthodox Church

In 1859, the Romanian principalities of Moldavia and Wallachia formed the modern state of Romania. The hierarchy of the Orthodox churches tends to follow the structure of the state. Therefore, shortly afterwards, in 1872, the Orthodox churches of the former principalities (the Metropolis of Ungrovlahia and the Metropolis of Moldavia) decided to unite to form the Romanian Orthodox Church.

The 1866 Constitution of Romania declared the Orthodox Church to be "independent of any foreign hierarchy", but it was a law passed in 1872 that declared the church to be "autocephalous". After a long period of negotiations with the Patriarchate of Constantinople, it finally recognized in 1885 the Metropolis of Romania, which was raised to the rank of Patriarchy in 1925.

The Romanian Orthodox Church (Biserica Ortodoxă Română in Romanian) is in full communion with other Eastern Orthodox churches, and is ranked seventh in order of precedence. The Primate of the church has the title of Patriarch. Its jurisdiction covers the territory of Romania, with dioceses for Romanians living in nearby Moldova, Serbia and Hungary, as well as diaspora communities in Central and Western Europe, North America and Oceania.  The applicant Church here is a Romanian Orthodox Church.

The majority of people in Romania (approximately 86.8% of the population, according to the 2002 census data) belong to it.  The Romanian Orthodox Church is arguably the second-largest in size behind the Russian Orthodox Church.

Adherents of the Romanian Orthodox Church sometimes refer to it as Dreapta credinţă ("right/correct belief"; compare to Greek ρθ δόξα, "straight/correct belief"). Orthodox believers are also sometimes known as dreptcredincioşi or dreptmăritori creştini.

The Romanian Orthodox Church is organized as the Romanian Patriarchate. The highest hierarchical, canonical and dogmatical authority of the Romanian Orthodox Church is the Holy Synod.

There are six Metropolitanates and ten archbishoprics in Romania, and more than twelve thousand priests and deacons, servant fathers of ancient altars from parishes, monasteries and social centres. Almost 400 monasteries exist inside the country for some 3,500 monks and 5,000 nuns. Three Diasporan Metropolitanates and two Diasporan Bishoprics function outside Romania proper. As of 2004, there are, inside Romania, fifteen theological universities where more than ten thousand students (some of them from Bessarabia, Bukovina and Serbia benefiting from a few Romanian fellowships) currently study for a doctoral degree. More than 14,500 churches (traditionally named "lăcaşe de cult", or worshiping places) exist in Romania for the Romanian Orthodox believers. As of 2002, almost 1,000 of these were either in the process of being built or rebuilt.

Ascension of the Lord Romanian Orthodox Church, the applicant Church here, is a member parish of one of the major Romanian Orthodox organizations in the United States, the Romanian Archdiocese of America and Canada.  Substantial additional information concerning orthodoxy and the church’s general beliefs can be found on the Archdiocese’s website, located on the internet at http://www.romarch.org .  The materials are too volumnious to reproduce here, as can be expected for a religion with over a thousand years of history.  However, the applicant Church here is more than willing to produce additional information about the orthodox faith and form of worship if more information is required for this application.

 

Schedule A. Churches

Line 8(a) – Process by Which an individual Becomes a Church Member

 

An individual who seeks to become a member of this Church must be a Romanian Orthodox Christian.  The individual must pay the membership dues of this Church, must be christened in the Romanian Orthodox Church, go to confession with the Church’s priest, must attend Church, and observe all religious canons of the Romanian Orthodox Church. 

 

Line 8(b) – Church Members’ Voting Rights

 

A member of this Church has the option to participate in voting for the members of the parish council, to participate in all religious functions, and all activities held by the Church.

 

Line 11(a) – The Priest’s Role

 

The Parish priest has to perform the following: The Priest by virtue of his canonical ordination and assignment heads and administers the Parish, in cooperation with the Parish Council.  He exercises for the parish his priestly duties that consist in shepherding the Parish entrusted to his care, directing its orderly life, preserving its unity and keeping it faithful to its divine purpose.  He shall sanctify his parishioners through the administration of the sacraments and the performance of all other prescribed services of worship.  He shall also proclaim the Gospel and impart knowledge of the doctrines, traditions, canons and disciplines of the Church.  Further, he shall guide the growth and progress of the Parish in the Christian life through the performance of his pastoral duties.  All Priests, including Fr. Curpene, are accountable to their Hierarch and must submit a report of their ministry to the Archbishop at least annually.  The Archdiocesan Council shall determine the format for these reports.

 

The Priest shall have charge of all matters pertaining to the spiritual life and growth of the Parish, including, but not limited to, divine worship and the selection and participation of lay persons in the implementation and administration of such matters.  He shall determine the usage of all sacred vessels and appointments.  He shall be responsible for the maintenance and good order of the parish office.  He shall personally maintain the register books for all marriages, baptisms, chrismations, and funerals in the Parish, as well as the records of all official parish documents, acts, correspondence and archives.